دانلود کتاب تاریخ آتورپاتکان

نام کتاب

تاریخ آتورپاتکان دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

اقرار علی‌اف + به اهتمام شادمان یوسف

موضوعات

تاریخ ایران

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

 6.1 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

کتاب تاریخ آتورپاتکان اثر اقرار علی‌اف با ترجمه شادمان یوسف است ؛ سرزمین و قلمرو آتورپاتکان در ربع پایانی سده چهارم پیش از میلاد، در استان‌های آذربایجان کنونی، کردستان شرقی و کشور جمهوری آذربایجان پدید آمد و نزدیک به سه قرن در این پهنه پایدار ماند. این کتاب پژوهشی است از پروفسور اقرار علی‌اف، رئیس بخش تاریخ آکادمی علوم جمهوری آذربایجان درباره مردم، فرهنگ، تمدن، سرزمین، تاریخ و آثار باستانی کشور((آتورپاتکان)) که در هفت بخش سامان یافته است:
((آتورپاتکان سرزمین و مردم))، ((دوره پیش از هلینستی در شرق، تسلط اسکندر مقدونی، از هم پاشیدن نیروی ایرانیان هخامنشی))، ((آترپات شهربان هخامنشی در ماد، تشکیل دولت مستقل مادها، آتورپاتکان(ماد کوچک) در سرزمین آذربایجان غربی))، ((آتورپاتکان در همداد دولت‌های هلینستی))، ((آتورپاتکان در آغاز مبدا ما، مبارزه در برار استیلاگران بیگانه))، ((فرهنگ مادی آتورپاتکان))، ((دین، مسئله اوستا، اندیشه زرتشتی)). نامنامه فارسی و لاتین و تعدادی عکس از آثار مربوط به مردم و سرزمین و دوران مورد بحث در صفحات پایانی کتاب به چاپ رسیده است.



Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments