دانلود کتاب تهافت الفلاسفه،محمد عزالی

توضيحات: این کتاب مقدمه ی کتاب تهافت الفلاسفه یا تناقض گویی فیلسوفان نوشته ی امام محمد غزالی است که در آن به فیلسوفان 20 اشکال را وارد دانسته است. این کتاب که در سال 488 هجری به زبان عربی نوشته شده است جنجال بسیار زیادی را تا کنون که قریب به هزار سال از عمر آن می گذرد به راه انداخته که برخی پا را فراتر نهاده امام غزالی را به خاطر نوشتن چنین کتابی منشأ سقوط رشد مسلمانان نامیده اند! در این کتاب امام محمد غزالی با سلاح فلسفه به جنگ فلسفه رفته است و نگارش صریح و محکم آن بر دلایل خویش، حکم تأییدی است بر تسلط وی بر فلسفه و منطق. قبل از این کتاب نیز کتاب مقاصد الفلاسفه را در تشریح علم فلسفه نگاشته است که قرن ها در غرب از مهمترین منابع شناخت فلسفه به حساب می آمده است. این کتاب توسط دکتر حسن فتحی ترجمه شده است.

نمونه ای از متن کتاب:
منشأ کفر این گروه تنها عبارت است از شنیدن نام های هولناکی چون سقراط، بقراط، افلاطون، ارسطو و امثال آنها، و پر گویی گروههایی از پیروان و گم گشتگان آنها در توصیف عقل های آنها و نیکویی اصولشان و دقت علوم ریاضی، منطقی، طبیعی و الهی شان و نیز استبداد آنها به خاطر زیادی هشیاری و هوشمندی شان – به واسطه ی استخراج این امور پنهان و این حکایتشان از آنها که- با وجود خردمندی و دانایی شان – منکر شریعت ها و آیین ها و مخالف تفاصیل ادیان و ملت ها هستند و می گویند آنها قانون هایی در هم تنیده و نیرنگ هایی ظاهر آراسته هستند.

دانلود كن – سرور اول

دانلود کن از سرور دوم – لینک کمکی

 

 

Image result for ‫کتاب تهافت الفلاسفه،محمد غزالی‬‎




Subscribe
دنبال کردن
guest
8 دیدگاه ها
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
بهرام
بهرام
2009-09-14 10:22 ق.ظ

سلام. ممنون بخاطر زحماتتون. مطالب بسیار مفیدی قرار دادید. مشکل دانلود هم وجود نداره. ازتون خواهش میکنم اگه یکوقت بعضی اوقات برخی از دوستان خدای نکرده کم لطفی کردند به دل نگیرید و مایوس نشید. نظرات و علاقه ها طیف وسیعی دارند .

hermes
hermes
2009-10-25 10:20 ب.ظ

ممنون از تلاش ارزشمند شما هستم. اما گویا این لینک کتاب تهافت الفلاسفه درست کار نمی کند. اگر ممکن است رسیدگی کند. باز هم از سایت شما و تلاش شما قدردانی می کنم

hermes
hermes
2009-10-29 1:28 ق.ظ

ممنون از شما
الان لینک درست است. درود بر شما. از شما بسیار ممنونم.

سیاوش
سیاوش
2010-12-17 4:33 ق.ظ

سلام ممنون از تلاشتون کتاب تهافت غزالی ناقصه همش 44 صفحه ست ادامه نداره؟

خشایار
خشایار
2010-11-08 1:24 ق.ظ

سلام
بسیار بسیار ممنون

حمید
حمید
2011-06-28 3:56 ب.ظ

از شما بسیار متشکرم.

solmaz
solmaz
2011-10-19 12:51 ب.ظ

سلام من نميتونم اين كتابو دانلود كنم ميشه برام بفرستينش دوستان عزيزisolmaz37@yahoo.com

سمیع الله
سمیع الله
2011-10-19 2:55 ب.ظ

چند بارکوشش کردم کتاب های خوب شما را دانلود نمایم تا در مواقع وجای بهتر آنرا مطالعه نمایم ولی کوشش هایم بیجا بود وکتاب دانلود نگردد میگوید شما آدرس را اشتباه گرفتید امید که مشکل را حل نمایددر حالیکه من بالای لینک دانلود کلیک کردم.